Yılanlar, kurbağa kıtlığı nedeniyle açlıktan ölüyor

ABD'li bilim insanları, orman kurbağalarının salgın hastalıktan ölmesinin yılanların da açlıktan ölmesine neden olduğunu açıkladı.

Yılanlar, kurbağa kıtlığı nedeniyle açlıktan ölüyor
GİRİŞ 14.02.2020 19:53 GÜNCELLEME 14.02.2020 19:57

Science dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre nesli tükenen kurbağaların eksikliği yılanların da ölümüne neden oluyor.

Maryland ve Michigan State Üniversiteleri'ndeki biyologların yaptığı araştırmaya göre Amerika’da beş yüzden fazla kurbağa türünün (1998’den beri nesli tükenen doksan tür de dahil olmak üzere) sayısı git gide azalıyor. Buna neden olan ise 2004’te yaşanan patojenik mantar salgını. Araştırmacılar, salgını takip eden yıllarda birçok yılan türünde de düşüşe rastlandığını gözlemledi.

Çalışmayı yapanlardan Biyoloji Profesörü Karen Lips konuyla ilgili “Gözlemlerimizi önceki dönemlerle karşılaştırdığımızda yılan topluluklarında büyük farklılıklar olduğunu gördük” dedi.

Araştırma, Panama’da bir milli parkta, patojen mantar salgını öncesindeki son yedi yıllık ve sonrasındaki altı yıllık veriler karşılaştırılarak gerçekleştirildi.

Akademisyenler, kesin olarak durumdan kaç yılan türünün etkilendiğini söyleyemiyor ama yaşanan düşüşün kurbağaların neslinin tükenmesinden kaynaklı olduğundan eminler.

• katibb 4 yıl önce Şikayet Et
    5-10 sene rahat bıraksak doğayı toparlayacak ama.. nüfus giderek artıyor... dünyanın yükü ağır.. belkide vadedilen o gün yaklaşıyor..
  • Aynen 4 yıl önce Şikayet Et
  • korona virüs 4 yıl önce Şikayet Et
    Çinliler kurbağa yiyor diye bu yılanlar aç
  • Neoturk 4 yıl önce Şikayet Et
    Cinli diskisinida yer merak etme, 1.3 milyarlik yere Domuz bile yetmiyor
  • kadir 4 yıl önce Şikayet Et
    Selamun aleyküm ölsün ne yapalım biraz da yılanlar ölsün
  • chpkk 4 yıl önce Şikayet Et
    aleyküm selam bu nasıl müslüman bakış açısı?
  • HASAN 4 yıl önce Şikayet Et