Enerji faturasının yüzde 30'unu devlet ödeyecek: Yeni hibe desteği devrede

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, karbon emisyonunu azaltan işletmeler için EKA Destek Programı'nı başlattı. Kriterleri sağlayan 20 işletmeye, enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında 18 milyon liraya varan nakdi hibe verilecek.

ABONE OL
GİRİŞ 27.06.2026 13:45 GÜNCELLEME 27.06.2026 13:50 EKONOMİ
Enerji faturasının yüzde 30'unu devlet ödeyecek: Yeni hibe desteği devrede

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artıran ve karbon emisyonlarını azaltan işletmeleri performans esaslı hibe desteğiyle teşvik edecek Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı'nı başlatıyor. Program kapsamında belirlenen performans kriterlerini karşılayan işletmelere, enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında hibe desteği sağlanacak.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, EKA Destek Programı ile sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimini veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltmaları teşvik edilecek.

"DÜŞÜK KARBONLU EKONOMİYE GEÇİŞİN HIZLANDIRILMASI HEDEFLENİYOR"

Programla enerji verimliliğinin artırılması, işletmelerin üretim maliyetlerinin düşürülmesi, uluslararası rekabet gücünün desteklenmesi ve düşük karbonlu ekonomiye geçişin hızlandırılması hedefleniyor.

Bu kapsamda, Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı'na (COP31) Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı 2026 yılına özel olarak karbon emisyon yoğunluğu kriteri önceliklendirilecek.

"KARBON EMİSYONUNU EN FAZLA AZALTAN İŞLETMELER DESTEKTEN YARARLANACAK"

Başvurular arasından karbon emisyonunu en fazla azaltan işletmeler destekten yararlanacak. Sanayi sektöründe ilk 10, ticari binalar ve hizmet sektöründe ise ilk 10 işletme olmak üzere toplam 20 işletmeye hibe verilecek.

Belirlenen performans kriterlerini karşılayan işletmelere, başvuru yapılan yıldaki enerji giderlerinin yüzde 30'u nakdi hibe olarak ödenecek.

"DESTEK ÜST LİMİTİ 18 MİLYON LİRAYI AŞIYOR"

EKA Destek Programı kapsamında 2026 yılı için destek üst limiti 18 milyon 61 bin 775 lira olarak belirlendi. Destek tutarı her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenecek.

İşletmeler başvurularını, e-Devlet entegrasyonuyla çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek.

Teknik değerlendirme ve doğrulama süreçlerinin ardından performans kriterlerini sağlayan işletmeler bütçe imkanları doğrultusunda desteklenecek.

"YATIRIM VE PERFORMANS BİRLİKTE DESTEKLENECEK"

Bakanlık, halen yürürlükte bulunan Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) Destek Programı kapsamında da enerji verimliliği yatırımlarının yüzde 30'una kadar, 27 milyon 92 bin 663 liraya varan hibe desteği sağlamayı sürdürüyor.

EKA Destek Programı'nın devreye alınmasıyla işletmeler, hem enerji verimliliği yatırımları aşamasında hem de yatırım sonrasında elde ettikleri performans sonuçlarına göre desteklenmiş olacak.

KAYNAK : AA
Ahmet Tevfik Yavuz Haber7.com - Muhabir

Editör Hakkında

22 Nisan 1986’da Karabük’te doğdu. İlköğretim ve lise eğitimini İstanbul’da tamamladı. Anadolu Üniversitesi iktisat Fakültesi’nde Kamu Yönetimi okudu. Gazetecilik mesleğine 2021 yılında başladı. Çalışma hayatına Haber7.com bünyesindeki Gezelim.com seyahat sitesinde devam etmektedir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR