Yerli mobil oyunlar dünya genelinden daha yüksek puan alıyor
Türkiye Oyun Sektörü 2020 Raporu, yerli mobil oyunların dünya uygulama mağazalarında yüksek beğeni aldığını ortaya koydu.
ABONE OLTürkiye’de mobil oyun sektörü özellikle son yıllarda büyük bir atağa kalktı. Yerli oyun stüdyolarının geliştirdiği mobil oyunlar dünya genelinde milyonlarca oyuncuya ulaşıyor ve dev yatırımlar alıyor. Gaming in Turkey tarafından yayımlanana Türkiye Oyun Sektörü 2020 Raporu ülkemizdeki mobil oyun sektörünü ve dünya ile karşılaştırmasını ortaya koydu.
Raporda yer alan bilgilere göre Google Play’de 171 bin 986 oyun yayıncısı var ve bunların 2 bin 689 tanesi yerli firmalardan oluşuyor. Play Store’da bulunan 439 bin 890 oyundan 8 bin 55’i yerli oyunlar. Play Store’da yer alan oyunların aldığı ortalama puan 3,76 olurken yerli yapımların ortalama puanı 3,94 oldu.
Yerli mobil oyun geliştiricilerinin yayınlamış olduğu en popüler oyunlar 101 Okey Plus, Basketball Arena, Başkanlar, Batak, Bus Simulator, Fun Okey 101, Kafa Topu 2, Recontact Istanbul, Recontact London ve Zula Mobil olarak karşımıza çıkıyor.
TÜRK YAYINCILAR BEKLENTİYİ İYİ ANALİZ EDİYOR
Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, yerli mobil oyunların başarısı hakkında şu ifadeleri kullandı:
“Yerli oyun geliştirici firmalarımız, birçok işte olduğu gibi daha fazla detaycı bir şekilde çalışıyor. Türk yayıncılar, oyuncuların talep ve beklentilerini çok iyi analiz ediyor ve oyunlarını geliştirirken bu sonuçlara göre geliştirmeler yapıyor. Bu da oyunların oyuncular tarafından daha fazla beğenilmesini sağlıyor. Son olarak, birçok coğrafyaya köprü konumunda yer almamız, birçok kültürle harmanlanmamıza ve bu açıdan da farklı kültürlere hitap eden oyunlar üretmemize katkı sağlıyor.”
SALGIN OYUN SEKTÖRÜNÜ 159 MİLYAR DOLARA ULAŞTIRDI
Oyun sektörünün koronavirüs salgınının da etkisiyle geçtiğimiz yıl yüzde 9,3 büyüyerek 159 milyar dolara ulaştığını belirten Aydemir, “Bu büyüme, ülkemizde de hissedildi ve geçen yıl 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam hasılat 880 milyon dolara yükseldi” ifadelerini kullandı ve geçtiğimiz yıl 9 aylık dönemde oyun sektöründe hisse satışı işlemlerinin 2 milyar dolarlık hacim oluşturduğunu belirtirken açıklamalarına şu şekilde devam etti:
“Tüm bu gelişmeler, oyun sektörünü en fazla yatırım alan sektör konumuna taşıdı. Oyun sektörü, hem ülkemizde hem de dünyada yeni ama son derece agresif büyüyen bir pazar. Riski büyük ama getirisi çok daha büyük bir sektör. Oyun sektörü, birçok yatırımcının yeni gözdesine dönüşmüş durumda. Bu yatırımların her geçen gün artarak büyüyeceğine inanıyoruz.
YETİŞKİNLERİN YÜZDE 79'U MOBİL OYUNCU
Türkiye'deki yetişkinlerin yüzde 79'u mobil oyun oyuncusu oldu. Bu da doğrudan oyuncu sayısına ve hasılat rakamlarına yansıdı. Büyümedeki bir diğer sebep de oyunlara olan farkındalığın daha fazla artması oldu. Akıllı mobil cihazların gelişmesi ve kolay ulaşılabilirliği de aynı şekilde oyunlara kolay bir ulaşım sağladı. Günün her anında yanımızda olan mobil cihazlarımızla istediğimiz her an istediğimiz her oyunu oynayabiliyoruz. Bu durum da oyuncu sayılarının ve hasılatlarının hızla büyümesini sağlıyor.”
Mobil oyunların 70 milyar dolarlık dev cirosu ile oyun ekosistemini domine ettiğini belirten Aydemir, “Esporda PC oyunları önemli konumdayken artık mobil oyunlar da esporda söz sahibi konumuna yükseldi. Pandemi döneminde genel ağırlık, hyper-casual tarzı oyunlarda ve PUBG Mobile, Garena Free Fire, LOL Wild Rift, Brawls Stars, Kafa Topu 2 ve Lords Mobile gibi online rekabetin çok yoğun olduğu geniş kitlelere hitap edebilen oyunlarda gerçekleşti” şeklinde konuştu.