Bilim insanları inanamadı! Eşsiz keşif: Dünyanın en büyüğü ortaya çıktı!

Antarktika'nın buzla kaplı Weddell Denizi'nde 60 milyon yuvadan oluşan dünyanın en büyük balık üreme kolonisi keşfedildi. Detayları inceleyen bilim insanları şaşkınlığını gizleyemedi.

ABONE OL
GİRİŞ 15.01.2022 22:46 GÜNCELLEME 16.01.2022 10:09 Bilim
Bilim insanları inanamadı! Eşsiz keşif: Dünyanın en büyüğü ortaya çıktı!

Malta büyüklüğünde bir alanı kapsayan eşsiz ve daha önce bilinmeyen bir ekosistem ortaya çıktı. Keşif, onca bilimsel gelişmeye rağmen okyanus derinlikleri hakkında ne kadar az şey bilindiğini gösteriyor. Bununla birlikte uzmanlar, alanın koruma alanı ilan edilmesi çağrısını yaptı.

Antarktika'da eşsiz keşif: Dünyanın en büyük balık üreme kolonisi ortaya çıktı - 2

Bununla birlikte dünyanın en büyüğü olduğu tahmin edilen balık kolonisi; şeffaf bir kafatasına ve şeffaf kana sahip buz balıklarına (Neopagetopsis ionah) ev sahipliği yapıyor. Buz balığı, kırmızı kan hücrelerine sahip olmayan tek omurgalı canlı olarak biliniyor.

KANLARININ  DONMASINI ENGELLEMEK İÇİN ANTİFRİZ YER ALIYOR

Bilim insanları, buz balıklarının bu kadar düşük sıcaklıklarda hayatta kalabilmesi için şeffaf kanlarında buz kristallerinin büyümesini engelleyen bir antifriz proteini olduğunu açıkladı.

Antarktika'da eşsiz keşif: Dünyanın en büyük balık üreme kolonisi ortaya çıktı - 4

TESADÜFEN KEŞFEDİLDİ

Diğer taraftan koloni  Şubat 2021'de, geminin yaklaşık yarım kilometre altındaki deniz yatağını inceleyen Alman kutup araştırma gemisi Polarstern tarafından tesadüfen keşfedildi. Rutin veri toplama görevinde olan geminin arka tarafına takılı ve sürekli deniz altında fotoğraf ve görüntü kaydeden otomobil boyutunda bir kamera sistemi bulunuyordu.

Current Biology adlı bilimsel dergide yayımlanan çalışmanın yazarı olan Alfred Wegener Enstitüsü'nden araştırmacı Autun Purser, "Dört saat dolaştıktan sonra balık yuvasını keşfettik. 15 yıllık bir okyanus bilimcisi olarak hiç böyle bir şeyi daha önce görmemiştim. Fotoğrafları çektikten sonra dalıştan sonra, bu tür balıkları bilen kıyıdaki uzmanlara e-posta gönderdik. Evet, bu canlılar oldukça benzersiz dediler" açıklamasını yaptı.

Antarktika'da eşsiz keşif: Dünyanın en büyük balık üreme kolonisi ortaya çıktı - 7

Balıkları inceleyen Oregon Üniversitesi'nden biyoloji profesörü John Postlethwait, "Bu gerçekten şaşırtıcı bir keşif. Ayrıca, oldukça önemli. Biyokütlenin kapsamı benim için en azından beklenmedik bir şey. Ve balıkların tortunun alt yapısını değiştirme derecesinin çok çeşitli canlıları desteklemek için besin ağını çeşitlendiren bir yaşam alanı oluşturduğunu görüyoruz” dedi.

60 MİLYON AKTİF YUVAYA SAHİP

Araştırmacılar, koloninin 240 kilometrekareden  daha fazlasını kapsadığını söyledi. Ortalama olarak, her üç metrekare için bir yuva ile, koloninin yaklaşık 60 milyon aktif yuva içerdiğini tahmin ettiler.

UZMANLARIN YANITLAYAMADIĞI İKİ SORU VAR

Postlethwait, "Yuvaların aralığı, bir telefon hattındaki kuşların aralığına benziyor. Bazı hayvanlar sosyal olmaktan hoşlanır, ancak bir sınırı vardır. Bir araya gelmek onlara eş bulma konusunda avantajlar sağlayabilir, ancak yırtıcı hayvanlar tarafından avlanmalarını kolaylaştırır” dedi.

Antarktika'da eşsiz keşif: Dünyanın en büyük balık üreme kolonisi ortaya çıktı - 11
Öte yandan şu anda araştırmacıların cevaplamak istediği birkaç soru bulunuyor. Bunlardan ilki  yetişkin balıkların yumurtaları ne kadar süre koruduğu… Uzmanlar bunun aylar alabileceğinden şüpheleniyor. İkinci soruyı ise nöbet tutan balıkların erkek mi yoksa dişi mi olduğu oluşturuyor.

"KORUMA ALANI İLAN EDİLMELİ"

Northeastern Üniversitesi'nde biyokimya ve deniz biyolojisi fahri profesörü olan buz balığı uzmanı H. William Detrich, "Buz balıklarının hepsinin olmasa da çoğunun üreme davranışının, iyi bir yuva inşa ederek erkeklerin dişilerle kur yapması etrafında döndüğü görülüyor” dedi.

Sonuç olarak, araştırmacılara göre bulgular, küresel olarak benzersiz bir ekosistemi ortaya koyuyor ve bunun korunan bir alan olarak belirlenmesi gerektiğini söylüyor.

Detrich, "Bu türün korunmasının sonuçları açıktır. Bu buz balığı türlerinin sömürülmesini önlemek için Weddell Denizi'nde bir deniz koruma alanı kurulmalıdır” diye konuştu.

KAYNAK : NTV
YORUMLAR 40 TÜMÜ
  • trakya 2 yıl önce Şikayet Et
    Tamam biter orasi, çin balık ci gemileri haftaya orda
  • Haluk 2 yıl önce Şikayet Et
    Yiyebiliyor muyuz o zaman vay haline?!
  • Diyarbakırlı 2 yıl önce Şikayet Et
    İnsanlık keşfetti şimdi oraya da yazık edecek. Salda gölünü hatırlayın. Kimsenin oradan haberi yoktu. Tv’ye bir çıktı herkes özentiden oraya akın etti ve zarar vermeye başladı.
  • Kürşad Tigin 2 yıl önce Şikayet Et
    Keşke bulmasaydiniz insanlar şimdi görmek için incelemek için yariscak soyunu tüketecek siz bulmadan önce daha huzurlu yasiyolardi o canlılar bence, ey insanoğlu dokunma canlılara incitme kâinatı incitirsen Arşı Alayı hesabını sorar Allah!
  • Hakikat 2 yıl önce Şikayet Et