Her gün milyonlarcası çöpe gidiyordu! Bilim insanları süper yakıta dönüştürmeyi başardı
Güney Koreli bilim insanları, her gün dünya genelinde tonlarca üretilen ve çevre krizine yol açan kahve atıklarını sadece 90 saniyede yüksek performanslı bir süper yakıta dönüştürmeyi başardı.
Koreli uzmanlar tarafından yapılan ve Chemical Engineering Journal'da yayımlanan araştırma, organik atık yönetiminde yeni bir çığır açtı.
Geleneksel yöntemlerde biyokütlenin enerjiye dönüşmesi için uzun ve yüksek maliyetli bir ön kurutma işleminden geçmesi gerekiyordu.

SAATLER SÜREN MALİYETLİ İŞLEM SADECE 1.5 DAKİKAYA İNDİ
Geliştirilen yeni nesil "Alev Plazma Pirolizi" sistemi ise sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) ve sıkıştırılmış hava kullanarak 800°C ila 900°C sıcaklığa ulaşıyor.
Bu sayede ıslak kahve telveleri hiçbir kurutma aşamasına ihtiyaç duyulmadan doğrudan reaktöre verilerek işlenebiliyor.
Yeni teknolojide su bir engel olmaktan çıkıp ışık hızında karbonlaşmayı sağlayan bir araca dönüşüyor. Islak kahve taneciklerinin içindeki nem, reaktördeki ani 900 derecelik ısıyla karşılaştığında saliseler içinde buharlaşarak muazzam bir iç basınç oluşturuyor.

HÜCRELERİ PATLATAN "PATLAMIŞ MISIR ETKİSİ"
Bilim insanlarının "patlamış mısır etkisi" adını verdiği bu mikroskobik fenomen, malzemenin gözeneklerini açarak parçalanmasını sağlıyor. Normal şartlarda 1 ila 6 saat süren hidrotermal karbonizasyon süresi, bu etki sayesinde rekor bir hızla 90 saniyeye düşüyor.
KALİTESİ ANTRASİT KÖMÜRÜYLE DOĞRUDAN YARIŞIYOR
%33 kalori artışı: İşlem gören kahve biyokömürünün kalori değeri 29.0 MJ/kg seviyesine ulaştı.
3 kat karbon oranı: Sabit karbon oranı %15.6'dan %46.2'ye fırlayarak en kaliteli kömür türü olan antrasit ile eşitlendi.