RTÜK, koronavirüs yayınlarında yasaları ihlal edenlere yaptırım uyguladı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu son toplantısında ağırlıklı olarak koronavirüs yayınlarını mercek atına aldı. İzleme uzmanlarının raporlarını gündemine alan Üst Kurul, 6112 sayılı Kanun’u ihlal eden yayıncıları affetmedi

ABONE OL
GİRİŞ 25.03.2020 16:46 GÜNCELLEME 25.03.2020 16:46 GÜNCEL
RTÜK, koronavirüs yayınlarında yasaları ihlal edenlere yaptırım uyguladı.
RTÜK, koronavirüs yayınlarında yasaları ihlal edenlere yaptırım uyguladı.

RTÜK, koronavirüs toplantısının ardından kararları açıkladı.

 

TELE1, HALK TV VE HABERTÜRK'e CEZA

RTÜK, Halk TV’ye 3 ayrı müeyyide uyguladı.

 

Ayşenur Arslan’ın sunduğu “Medya Mahallesi” programında koronavirüs salgınının sorumlusunun 3. havalimanı nedeniyle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğunun iddia edilmesi ve salgından etkilenenlerin AK Parti seçmeni olduğunun söylenmesi Halk TV’ye ceza getirdi. Üst Kurul, ifadelerin yasaya aykırı olarak hem ayrımcılık içerdiğini hem de iddiaların gerçeklik ve doğruluk ilkelerini ihlal ettiğini tespit etti. İlgili yayın nedeniyle Halk TV’ye üst limitten idari yaptırım kararı alındı.

Üst Kurul toplantısında ayrıca, Halk TV’de yayınlanan “Günaydın Türkiye” isimli programda koronavirüsle ilgili hiçbir resmi kaynak tarafından doğrulanmayan birtakım ifadelerin izleyiciler üzerinde korku ve panik havası oluşturduğu kanaatine varıldı.  

RTÜK, TELE 1’de yayınlanan “Kulis” ve Habertürk’teki “Para Gündem” programlarındaki salgın hastalığa ilişkin hiçbir otorite tarafından teyit edilmemiş bilgilerin gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı bir şekilde izleyiciye aktarılması sebebiyle her iki yayın kuruluşuna idari yaptırım uyguladı.

ATAKLI'NIN SÖZLERİ YAPTIRIM GETİRDİ

RTÜK toplantısında, televizyonlardan verilen uzaktan eğitim derslerinde başörtülü öğretmeni eleştiren Can Ataklı da gündemdeydi. 

Toplantıda, Ataklı’nın “Gün Başlıyor” programında, derslerde başörtülü öğretmenlerin yer almasını “çok yanlış ve facia olarak” belirtmesi, ilgili yasanın “Yayın hizmetleri… Irk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz.” ilkesine aykırı bulunarak Tele 1’e en üst limitten idari yaptırım kararıyla ilaveten 5 kez program durdurma cezası verildi.

Tele 1’e farklı bir ceza da Can Ataklı’nın başka bir yayınından uygulandı.         

RTÜK, programında Harp Okulu’nda gerçekleştirilen bir töreni yorumlayan Ataklı’nın yanlış bilgiler vererek, argo sözcükler kullanmak suretiyle rütbeli askerleri ve kurumları eleştiri sınırları ötesinde aşağılayan ifadelerine de yaptırım kararı verdi.

ETİKETLER

YORUMLAR 13 TÜMÜ
  • Gasteci Çocuk 8 ay önce Şikayet Et
    TELE1 Televizyon kanalı ve Can Ataklı cezası az olmuş. Toplumun gönlünden geçen en az 180 gün süre ile frekans engeli ve yayın durdurma olmalıydı. Başka türlü bu ipsizler ipe sapa gelmez. Habertürk şirazesini kaybetmiş bir kanal ve hdp -fetö çizgisinde yayın yapıyor. Önceden CNNTURK böyleydi DEMİRÖREN satın aldı biraz düzeldi. RTÜK GÖREVİNİ İYİ YAP 5 GÜN YAYIN DURDURMA NASIL EN ÜST YAPTIRIM OLUYOR? X reklam yayınlayan uydu kanallarına dahi 10 gün yayın kapama verirken bu 5 günlük yayın durdurma ÖDÜL olmuş... #gasteciçocuk
    Cevapla
  • ÖMER 8 ay önce Şikayet Et
    MİLLETİN AHLAKINI YERLEBİR EDEN DİZİLER NEDEN HALA YAYINDA rütük
    Cevapla
  • Emre 8 ay önce Şikayet Et
    Fox Tv, Tele 1, Halk Tv, KRT, Meltem, Sözcü, Cumhuriyet, Karar, Bir Gün. Kapat gitsin, ne işe yararlar ki?
    Cevapla
  • katibb 8 ay önce Şikayet Et
    abuk sabuk paraya ceza denmez.. kaç para ceza yemişler ki ? adam akıllı bir bedel ödeseler kırk düşünüp bir söylerler.
    Cevapla
  • Aslan baba 8 ay önce Şikayet Et
    Komple kapatın gitsin.. Ne işe yararki zaten
    Cevapla

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR